Полезни Съвети и тънкости

Полезни Съвети и тънкости

Полезни Съвети и тънкости за правилно инсталиране на части по въздушното окачване

Като специалисти по въздушно окачване, ние от Аеропик се стремим  да сме сигурни, че всички монтажници са добре информирани и се чувстват уверени, когато извършват ремонт по въздушното окачване на автомобил. В тази статия са посочени някои ценни съвети и трикове, относно възможните спънки, с които може да се сблъскате по време на монтажа.

Въздушни възглавници

Когато инсталирате въздушна възглавница, винаги проверявайте два пъти, дали долната основа е монтирана/захваната правилно на мястото си. В противен случай тя може да се счупи или въздушната възглавница да се измести от мястото си.

Уверете се, че тръбата за входящият въздух е правилно поставена и насочена. Неправилното й инсталиране може да доведе до допълнителни усложнения между въздушната възглавница и компонентите на шасито.

В никакъв случай не разпъвайте дължината на въздушната възглавница нито милиметър, преди или по време на монтажа. Винаги напомпвайте с въздух въздушната възглавница, докато автомобила е на земята, но все още придържан от подемника. Никога не отпускайте автомобила с цялата му тежест, върху все още ненапомпена въздушна възглавница! При пренебрегване на гореописаното, теглото на превозното средство се разпределя неравномерно. Следователно въздушната възглавница може да се огъне по време на процедурата за напомпване.

 

 

 

Напрежението върху нея може да бъде толкова голямо, че да доведе до изваждане на гуменият ръкав от кримпващия пръстен.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Имайте в предвид, че след окончателното напомпване на въздушната възглавница, следващите 20-30 минути са изключително рискови за нея. През това време е абсолютно недопустимо последващо повдигане на подемник, за да не се разгъва/удължава току що надутата въздушна възглавница. Това време е необходимо, за да може тя да заеме правилната си работна позиция. През това време автомобилът изобщо не трябва да бъде местен и трябва да остане в покой.

Когато сменяте въздушна възглавница, винаги се уверете, че сте проверили добре и амортисьора. Имайте предвид, че повреден амортисьор би могъл да  е отговорен за амортизацията и на въздушната възглавица. Когато амортизационната сила на амортисьора вече не е достатъчна, въздушната възглавница трябва да поеме повече удари и повече движение, което води до многократно термично претоварване.Това скъсява нейният живот и може да доведе до напукване на гумените части или отчупване на долната или горната основа.

 

Фитинги

Когато инсталирате въздухопровода към въздушна възглавница или амортисьор, не е необходимо да затягате много фитинга. Производителите препоръчват затягане на фитинга с максимум 2Nm. Когато се използва повече и по-голям въртящ момент, това може да повреди резбата на винта, което ще доведе до изтичане на въздух от въздушната възглавница. Дори и да е малък теча, с времето това може да претовари и компресора. Винаги проверявайте след монтажа, чрез сапунена пяна за евентуален теч и балони въздух.

След инсталиране на амортисьори с електрически кабели, проверете дали конекторите са позиционирани правилно. Неправилната инсталация или разхлабените конекторни връзки могат да генерират кодове за грешки.

Затегнете горните болтове на амортисьора към купето внимателно. Като цяло произодителите не препоръчват използването на пневматични инструменти за това. Прекаленото пренатягане на болтовете може да повреди тяхната резба или дори да я скъса.

 

 

Компресор за въздушни възглавници

Изгарянето или претоварването на компресора за въздушни възглавници често са последващи повреди, поради което е от решаващо значение да се провери системата за въздушно окачване за евентуални течове на въздух. Обикновено е лесно да се разпознае дали компресорът се е повредил поради изгаряне/претоварване, защото мирише на изгоряло, етикетите на компресора са пожълтели поради силната топлина и често всички неметални части също са частично разтопени. Ако случаят е такъв, трябва не просто да замените с нов компресор за въздушни възглавници, но задължително трябва  да откриете основната причина за неговото претоварване. В противен случай новият компресор вероятно също ще се повреди за кратко време.

 

При смяна на компресор за въздушни възглавници винаги сменяйте и релето и проверявайте или подменяйте въздушния филтър. Компресорът се включва и изключва чрез реле, което се управлява от електронния блок за управление (ECU). Релето може да залепне, което води до непрекъсната  работа на компресора. Това в крайна сметка ще доведе до неговото претоварване и изгаряне. В компресора за въздушни възглавници постъпва свеж  въздух, който преминава през въздушен филтър. Ако старият компресор се е повредил поради вода и/или мръсотия вътре, има вероятност въздушният филтър да е бил замърсен. Ако в такъв случай се смени само нов компресор, той също ще работи с вече съществуващата вода, влага и отломки.

 

След смяна на компресора винаги проверявайте състоянието на входящите и всмукателните маркучи. Всмукателният маркуч е гумен и може да изсъхне и да стане порест, причинявайки изтичане и/или да се откъсне от компресора. И в двете ситуации това води до попадане на вода, влага и мръсотия в компресора, което в последствие ще го повреди. Винаги ревизирайте цялоста и проходимоста на гумените маркучи и заменяйте с нови въздушните филтри. Проверявайте и надеждноста на връзката между гумения маркуч и компресора. Не забравяйте да проверите кабелната инсталация на компресора за възможни счупени или напукани проводници. Компресорът може да вибрира по време на работа, което води до износване на окабеляването. Самите вибрации се увеличават с времето и заради постепенното износване на компресора , и заради втвърдяване на гумените тампони на окачването му. При смяна на компресор за въздушни възглавници е препоръчително и смяната на нови тампони с пружини