Зимна проверка за безопасност

Зимна проверка за безопасност

Смяната на гумите е чудесен повод да проверите изправността на системата за въздушното окачване

Зимна проверка за безопасност
С наближаването на Коледа сезонът се сменя от есен към зима. С понижаването на температурите през зимният сезон, се изисква надеждна кола, която да гарантира, че вие и вашето семейство сте в безопасност по пътищата. Като подготовка за по-студения климат, много собственици карат автомобила си в сервиз точно преди началото на зимата за смяна на гуми, за проверка в изправноста на автомобила, за да бъдат подготвени за студовете и променящите се пътни условия.

Често срещана задача по време на тази проверка е смяната на летни със зимни гуми, осигуряващи повече сцепление и стабилност в този по-студен период на дъжд и сняг. Смяната на гумите е чудесен повод да проверите изправността на системата за въздушното окачване. Когато колелата са свалени е лесно и удобно да проверите състоянието на въздушните възглавници и амортисьори, като част от рутинната зимна проверка.

 

 

Какво да проверя?
Важно е да проверите дали всички компоненти са все още в добро техническо състояние. Ако колата пада повече от 2,5 см за една нощ или понякога е по-ниска в някоя от страните е необходима допълнителна проверка.

Както при много компоненти на автомобила, времето влияе върху функционирането и продължителността на живота на частите на въздушното окачване. Ако по време на зимната проверка има установени малки пукнатини е разумно да се смени въздушната възглавница. При ниски температури гумата на въздушната възглавница става малко по-твърда и по-малко гъвкава. Тъй като стареещата гума започва да образува микро пукнатини, ниската температура може да доведе до спукване и по този начин автомобила да остане с повреда на пътя.
Съществуващ теч може да бъде открит чрез напръскване на компонентите с вода и сапунен разтвор. Ако видите да се появяват мехурчета, знаете, че има теч. Въпреки това бъдете нащрек - не всички течове се откриват лесно. Теч може да бъде локализиран и на разгъващия се ръб на въздушната възглавница, който не се вижда при нормална височина на возене. Не забравяйте да проверите и амортисьорите за изтичане на масло и прекомерна ръжда.

Проверете и състоянието на гуменият маркуч за всмукване на въздух на компресора за въздушно окачване. Комбинацията от ниски температури и вибрации може да доведе до напукване на маркуча. Подобна повреда кара компресора да засмуква влага и мръсотия вместо чист филтриран въздух. Когато това не се забележи твърде дълго, има значителни последици върху функционирането на системата за въздушното окачване. Твърде много влага в системата може да причини окисляване и проблеми в клапанният блок. Натрупаната влага може да замръзне. Неизправният клапанен блок ще попречи на автомобила да се изравни и на арматурното табло ще се покаже код за грешка. Филтърът, който пречиства входящият въздух, също има особено важно значение за безпроблемната функция на компресора. Обикновено след дългогодишна експлоатация по запрашени пътища, този филтър започва да се запушва и да намалява дебита на въздух, който е необходим на компресора, за да работи правилно. При пълно запушване води до фатална повреда на компресора, тъй като той работи, но няма от къде да вземе въздух, който да нагнети налягане по въздушната система. Добре е този дребен елемент с незначителна цена да се сменя профилактично, за да избегнете евентуални бъдещи повреди.

 

Резултат
Използването на възможността за проверка на компонентите на въздушното окачване по време на зимна проверка или смяна на гуми ще бъде от полза за собственика на автомобила. Чрез извършването на тези бързи проверки може да се осигури безопасно шофиране и (скъпи) последващи щети, като изгорял компресор, могат да бъдат избегнати. Така че, всеки път, когато сменяте гуми, проверявайте компонентите на въздушното окачване!