Въздушни възглавници
Подробно
Тази категория е празна!
Полезни връзки:
Какво представляват въздушните възглавници и къде намират приложение
Техническа подръжка и грижа за въздушните възглавници
ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ
КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВАТ ВЪЗДУШНИТЕ ВЪЗГЛАВНИЦИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ
Въздушните
възглавници
представляват гумен балон, сфера пълна с въздух под налягане , обикновено 6,5-7
бара. Гумата при въздушните възглавници е многослойна , но въпреки това достатъчно
еластична.При производството на съвременните автомобили от премиум клас , или така наречения висок
клас , поставянето на въздушни възглавници в
окачването предоставя осезаемо предимство в сигурността ,комфорта и
по доброто управление. Въздушните възглавници са поставени на амортисьори ,
като заместват изцяло пружините на така известното окачване тип Макферсон
, което е предназначено за предната част на автомобила
. Така новосъздаденото предно въздушно
окачване съдържа в себе си два амортисьора и две въздушни
възглавници . Работят с въздух под налягане откъдето произлиза и наименованието
им. Налягането във въздушните възглавници може
да бъде променяно , като по този начин се променя и клиренса ,или така
наречения просвет на автомобила , реално неговата височина. Въздушните възглавници , като компонент от общото
въздушно окачване , имат свойството да издържат много по висока товароносимост
от една пружина , което го прави и много по надеждни. Въздушните
възглавници предоставят по голям комфорт при движение по настилки с
неравности, тъй като ги абсорбират в пъти по-ефективно.Повечето от
производителите и официални представители на автомобили с въздушни
възглавници , в следпродажбения сервиз и обслужване ги подменят само в
комплект с амортисьора , като една цяла част. По този начин подмяната е
скъпоструваща и понякога непосилна за собствениците , особено на по стари автомобили. Поради тази причина , търсенето
на въздушни възглавници , като отделна част за
подмяна , принуждава все повече
производители на авточасти да ги
предлагат на автърмаркет пазара . Голяма
част от тях са производителите на оригиналното оборудване. Това означава , че въздушните възглавници
са произведени на същите производствени линии и са с качество , не по
ниско от тия за оригинално вграждане. Много често въздушните
възглавници , които ние предлагаме са абсолютно същите въздушните възглавници , като тия които са на автомобила, въпреки че
почти за всеки автомобил има и алтернативни въздушни
възглавници произведени от Continental , Dunlop и други. Марковите въздушни възглавници
винаги са по скъпи , но не винаги това означава , че и качеството им е
по добро. Утвърдения оригинален дизайн на въздушните
възглавници се е доказал във времето
като по качествен. Най голямото предимство обаче , се оказва многократно
по ниската цена. Обикновено на цената само на една част в официалните сервизи ,
би могло да се сменят всичките 4 въздушни възглавници
на автомобила . aeropik.bg предлага голяма гама от качествени въздушни възглавници за всички автомобили и джипове
произведени фабрично с въздушно окачване.
ТЕХНИЧЕСКА ПОДРЪЖКА И ГРИЖА ЗА ВЪЗДУШНИТЕ ВЪЗГЛАВНИЦИ
Поддръжката
в изправност на въздушните възглавници е от
особена важност за изправността на цялостната система на въздушно окачване . В зависимост от региона и
условията на пътните настилки при които се шофира най често , гумените части на въздушните възглавници са най податливи и на стареене , но и на
преждевременно износване поради наслагване на мръсотия , пясък и сол в зимните условия. С времето
подобни наслагвания създават груба повърхност подобна на шмиргел . Поради
движението на въздушните възглавници , много често се
създават условия за прегряване на самия
каучук в гумените им части. Този процес на износване е в пряка зависимост от
броя цикли на прегряване на материала ,от който са направени самите въздушни възглавници , поради факта че се трият вече
абразивни повърхности.С времето се появяват многобройни хоризонтални микро
пукнатини в подвижната част на въздушните възглавници
, където те са най податливи на прегряване. Типично за такъв тип проблеми е ,
че започва в началото със минимална загуба на въздух,която ще установите със
намирането на автомобила сутрин наклонен на някоя страна . Напредналото разрушаване на гумения материал на
въздушните възглавници задълбочава проблема ,
особено по време на движение , когато въздушните възглавници се движат. Микро пукнатините
също се отварят и затварят по често и загубата на въздух е много по голяма и
става невъзможна за компенсиране от въздушния компресор. Своевременното отстраняване
на проблеми е свързано и с визуални прегледи , както и с грижа за гумените
части на въздушните възглавници. Трябват само минути отделено време , минимум два пъти
в годината. Най удачно е при смяна на зимни с летни гуми и обратно, защото
тогава автомобила е повдигнат и ще имате най лесен достъп до въздушните възглавници. Нужно е с подръчни средства
или дървена шпатола , внимателно да
изстържете наслоения абразивен материал от повърхността на работната площ на въздушните възглавници, както и от металната основа на
амортисьорите върху които лягат въздушните
възглавници .Желателно е
също , когато се ползва автомивка , да се повдига автомобила на възможно най
горното ниво и с помощта на водоструйката да се измиват старателно наслоените прах
и пясък в най долната част на въздушните възглавници , там където работната площ е в контакт с амортисьора .
Всичко това ще увеличи в пъти живота на въздушните
възглавници , което ще ви
спести значителни разходи във времето. В електронния магазин на aeropik.bg
, ще намерите всичко необходимо за поддържането в изправност на системата за въздушно
окачване на вашия автомобил. Всички въздушни
възглавници са с проверено качество , утвърдено във времето.