logo
Кошница
0

Въздушни възглавници

Подробно

Тази категория е празна!

Полезни връзки:

Какво представляват  въздушните възглавници и къде намират приложение

Техническа подръжка и грижа за въздушните възглавници


ВЪЗДУШНИ ВЪЗГЛАВНИЦИ


КАКВО ПРЕДСТАВЛЯВАТ  ВЪЗДУШНИТЕ ВЪЗГЛАВНИЦИ И КЪДЕ НАМИРАТ ПРИЛОЖЕНИЕ

Въздушните възглавници представляват гумен балон, сфера пълна с въздух под налягане , обикновено 6,5-7 бара. Гумата при  въздушните възглавници  е многослойна , но въпреки това достатъчно еластична.При  производството на  съвременните автомобили  от премиум клас , или така наречения висок клас , поставянето на въздушни възглавници в окачването  предоставя  осезаемо предимство в сигурността ,комфорта и по доброто  управление. Въздушните възглавници са поставени на амортисьори , като заместват изцяло пружините на така известното окачване тип Макферсон ,  което е  предназначено за предната част на автомобила . Така новосъздаденото  предно въздушно окачване съдържа в себе си два амортисьора и две въздушни възглавници . Работят с въздух под налягане откъдето произлиза и наименованието им. Налягането във въздушните възглавници може да бъде променяно , като по този начин се променя и клиренса ,или така наречения просвет на автомобила , реално неговата височина. Въздушните възглавници , като компонент от общото въздушно окачване , имат свойството да издържат много по висока товароносимост от една пружина , което го прави и много по надеждни. Въздушните възглавници предоставят по голям комфорт при движение по настилки с неравности, тъй като ги абсорбират в пъти по-ефективно.Повечето от производителите и официални представители  на автомобили с въздушни възглавници , в следпродажбения сервиз и обслужване ги подменят само в комплект с амортисьора , като една цяла част. По този начин подмяната е скъпоструваща и понякога непосилна за собствениците , особено на по стари  автомобили. Поради тази причина , търсенето на въздушни възглавници , като отделна част за подмяна , принуждава все повече  производители на авточасти да  ги предлагат на автърмаркет пазара .  Голяма част от тях са производителите на оригиналното оборудване. Това означава , че въздушните възглавници  са произведени на същите производствени линии и са с качество , не по ниско от тия за оригинално вграждане. Много често въздушните възглавници , които ние предлагаме са абсолютно същите въздушните възглавници ,  като тия които са на автомобила, въпреки че почти за всеки автомобил има и алтернативни въздушни възглавници произведени от Continental , Dunlop и други. Марковите въздушни възглавници  винаги са по скъпи , но не винаги това означава , че и качеството им е по добро. Утвърдения оригинален дизайн на въздушните възглавници се е доказал във времето  като по качествен. Най голямото предимство обаче , се оказва многократно по ниската цена. Обикновено на цената само на една част в официалните сервизи , би могло да се сменят всичките 4 въздушни възглавници на автомобила . aeropik.bg предлага голяма гама от качествени въздушни възглавници за всички автомобили и джипове произведени фабрично с въздушно окачване.

 

ТЕХНИЧЕСКА ПОДРЪЖКА И ГРИЖА ЗА ВЪЗДУШНИТЕ ВЪЗГЛАВНИЦИ

Поддръжката в изправност на въздушните възглавници е от особена важност за изправността на цялостната система на  въздушно окачване . В зависимост от региона и условията на пътните настилки при които се шофира най често , гумените части на въздушните възглавници  са най податливи и на стареене , но и на преждевременно износване поради наслагване на мръсотия  , пясък и сол в зимните условия. С времето подобни наслагвания създават груба повърхност подобна на шмиргел . Поради движението на въздушните  възглавници , много често се създават  условия за прегряване на самия каучук в гумените им части. Този процес на износване е в пряка зависимост от броя цикли на прегряване на материала ,от който са направени самите въздушни възглавници , поради факта че се трият вече абразивни повърхности.С времето се появяват многобройни хоризонтални микро пукнатини в подвижната част на въздушните възглавници , където те са най податливи на прегряване. Типично за такъв тип проблеми е , че започва в началото със минимална загуба на въздух,която ще установите със намирането на автомобила сутрин наклонен на някоя страна .  Напредналото разрушаване на гумения материал на въздушните възглавници задълбочава проблема , особено  по време на движение , когато въздушните възглавници се движат. Микро пукнатините също се отварят и затварят по често и загубата на въздух е много по голяма и става невъзможна за компенсиране от въздушния компресор. Своевременното отстраняване на проблеми е свързано и с визуални прегледи , както и с грижа за гумените части на въздушните възглавници. Трябват  само минути отделено време , минимум два пъти в годината. Най удачно е при смяна на зимни с летни гуми и обратно, защото тогава автомобила е повдигнат и ще имате най лесен достъп до въздушните възглавници. Нужно е с подръчни средства или дървена шпатола , внимателно  да изстържете наслоения абразивен материал от повърхността на  работната площ на въздушните възглавници, както и от металната основа на амортисьорите върху които лягат въздушните възглавници .Желателно е също , когато се ползва автомивка , да се повдига автомобила на възможно най горното ниво и с помощта на водоструйката да се измиват старателно наслоените прах и пясък  в най долната част на въздушните възглавници , там където работната площ е в контакт с амортисьора . Всичко това ще увеличи в пъти живота на въздушните възглавници , което ще ви спести значителни разходи във времето. В електронния магазин на aeropik.bg , ще намерите всичко необходимо за поддържането в изправност на системата за въздушно окачване на вашия автомобил. Всички въздушни възглавници са с проверено качество , утвърдено във времето.