Що е то Компресор за въздушни възглавници?
Когато разглеждате система за въздушно окачване, ECU (Електронен блок за управление) често се счита за мозъка на системата. Следвайки този ред на мисли, компресорът може да се счита за биещото сърце на системата. Въпреки, че компресорът не работи непрекъснато, когато вече не функционира правилно, системата ще работи лошо и в крайна сметка ще се изключи. Това прави компресора жизненоважен компонент в системата за въздушно окачване!
Компресорът осигурява налягането в системата за въздушно окачване и се състои от електромотор, който задвижва буталото на цилиндъра чрез свързващ вал. Всмуканият въздух се компресира от движението на буталото. След това клапанният блок изпраща този сгъстен въздух през въздухопроводите към въздушните възглавници или резервоара под налягане. Компресорът се включва и изключва от реле, което се управлява от ECU.
Компресорът също така съдържа дехидратор / филтриращ елемент, който абсорбира влагата. Влагата се съхранява временно и ще се изпари поради топлината на компресора. След това водните пари се освобождават обратно на открито. Като цяло този компонент на компресора не изисква поддръжка.
Повечето компресори са проектирани само за краткосрочно повишаване на налягането. Ако температурата се повиши над 120 градуса по Целзий, след няколко таква цикъла, компресорът в крайна сметка ще се повреди. Това е например случаят, когато компресорът работи твърде често или непрекъснато поради изтичане на въздух по системата.
Често съществува Външен резервоар за налягане, за да управлява най-ефективно налягането в системата, като по този начин съкращава времето за активиране на компресора.
Въпреки че оптически повечето компресори изглеждат еднакви, има много вътрешни разлики между различните предложения на производителите на компресори.
Едни от основните производтели на компресори за въздушно окачване са WABCO и AMK. И двата производителя са световно известни немски фирми с многогодишна история. И двата вида компресор за въздушни възглавници се произвеждат за оригинално вграждане за заводите на MERCEDES, BMW, AUDI и други. Ние от Aeropik.bg имаме удоволствието да сме дистрибутори на AMK от 2013 г. Това означава, че и двете марки компресор за въздушни възглавници, които ние предлагаме са оригиналните за моделите и са същите, вградени при производството на автомобила. Вие, нашите клиенти, можете да се възползвате от значително по-ниски цени, затова защото въпросните видове компресор за въздушни възглавници идват директно от производителя - към нас, без да минават през MERCEDES, BMW или AUDI, където обикновено цените им набъбват 3-4 пъти само заради факта, че им залепят етикети с техни оригинални номера.
Дефектен компресор почти винаги е резултат от повреда в друга част на системата за въздушно окачване. Поради това се препоръчва цялата система на въздушното окачване да се проверява за течове на компоненти и уплътнения след подмяна на компресора.
Проверете уплътнението между въздушната възглавница и амортисьора, проверете гумените о-пръстени на фитингите на клапанния блок, както и на въздушната възглавница, също така състоянието на самите въздухопроводи.
Разтворът за вода и сапун обикновено работи добре при откриване на теч. Потърсете дупки или разкъсвания във въздушните възглавници и бъдете нащрек, не всички течове се откриват лесно. Теч може да бъде разположен и върху разгъващия се ръб на въздушната възглавница, който остава скрит при нормалната височина на системата! Ако искате да сте 100% сигурни, дали дадена въздушна възглавнца или въздушен амортисьор изпускат въздух, можете да свалите въпросната част от автомобила, да напомпите с въздух до няколко бара и да потопите във вода. В този случай евентуален теч няма как да остане скрит.
Има няколко симптома на неизправност на компресора за въздушни възглавници.
-Увеличено време, необходимо за промяна на височината на автомобила, непрекъсната работа и в най-лошия случай тотална повреда.
-Има няколко ясни индикатора за изгарянето на компресора: обезцветяване на етикетите на компресора, разтопени въздухопроводи / съединители и / или наличие на мирис на изгаряне при разглобяване на агрегата.
-Винаги сменяйте релето, когато сменяте компресор. Това е част от износването, която с времето може да стане лепкава. Когато има теч в системата, релето непрекъснато ще продължи да включва компресора. В дългосрочен план това е вредно не само за компресора, но и за релето.
- Грижата за изправността на компресора за въздушни възглавници включва и периодичен преглед на филтъра, чрез който се чисти постъпващия въздух. При стар, задръстен филтър или маркуч на филтъра, компресора за въздушни възглавници няма откъде да вземе въздух, който да нагнети в налягане. След известно време следва прегряване и тотална повреда. Възможен е и проблем с нарушена цялост на маркуча на филтъра. Тогава има вероятност вода да попадне директно вътре в компресора за въздушни възглавници. Следва тотална повреда.