Въздушните възглавници представляват гумен балон, сфера пълна с въздух под налягане , обикновено 6,5-7 бара. Гумата при въздушните възглавници е многослойна , но въпреки това достатъчно еластична.При производството на съвременните автомобили от премиум клас , или така наречения висок клас , поставянето на въздушни възглавници в окачването предоставя осезаемо предимство в сигурността ,комфорта и по доброто управление. Въздушните възглавници са поставени на амортисьори , като заместват изцяло пружините на така известното окачване тип Макферсон , което е предназначено за предната част на автомобила . Така новосъздаденото предно въздушно окачване съдържа в себе си два амортисьора и две въздушни възглавници . Работят с въздух под налягане откъдето произлиза и наименованието им. Налягането във въздушните възглавници може да бъде променяно , като по този начин се променя и клиренса ,или така наречения просвет на автомобила , реално неговата височина.
Въздушните възглавници , като компонент от общото въздушно окачване , имат свойството да издържат много по висока товароносимост от една пружина , което го прави и много по надеждни. Въздушните възглавници предоставят по голям комфорт при движение по настилки с неравности, тъй като ги абсорбират в пъти по-ефективно.Повечето от производителите и официални представители на автомобили с въздушни възглавници , в следпродажбения сервиз и обслужване ги подменят само в комплект с амортисьора , като една цяла част. По този начин подмяната е скъпоструваща и понякога непосилна за собствениците , особено на по стари автомобили. Поради тази причина , търсенето на въздушни възглавници , като отделна част за подмяна , принуждава все повече производители на авточасти да ги предлагат на автърмаркет пазара . Голяма част от тях са производителите на оригиналното оборудване. Това означава , че въздушните възглавници са произведени на същите производствени линии и са с качество , не по ниско от тия за оригинално вграждане. Много често въздушните възглавници , които ние предлагаме са абсолютно същите въздушните възглавници , като тия които са на автомобила, въпреки че почти за всеки автомобил има и алтернативни въздушни възглавници произведени от Continental , Dunlop и други. Марковите въздушни възглавници винаги са по скъпи , но не винаги това означава , че и качеството им е по добро. Утвърдения оригинален дизайн на въздушните възглавници се е доказал във времето като по качествен. Най голямото предимство обаче , се оказва многократно по ниската цена. Обикновено на цената само на една част в официалните сервизи , би могло да се сменят всичките 4 въздушни възглавници на автомобила . aeropik.bg предлага голяма гама от качествени въздушни възглавници за всички автомобили и джипове произведени фабрично с въздушно окачване.
ТЕХНИЧЕСКА ПОДРЪЖКА И ГРИЖА ЗА ВЪЗДУШНИТЕ ВЪЗГЛАВНИЦИ
Поддръжката в изправност на въздушните възглавници е от особена важност за изправността на цялостната система на въздушно окачване. В зависимост от региона и условията на пътните настилки при които се шофира най често , гумените части на въздушните възглавници са най податливи и на стареене , но и на преждевременно износване поради наслагване на мръсотия, пясък и сол в зимните условия. С времето подобни наслагвания създават груба повърхност подобна на шмиргел . Поради движението на въздушните възглавници , много често се създават условия за прегряване на самия каучук в гумените им части. Този процес на износване е в пряка зависимост от броя цикли на прегряване на материала ,от който са направени самите въздушни възглавници , поради факта че се трият вече абразивни повърхности.С времето се появяват многобройни хоризонтални микро пукнатини в подвижната част на въздушните възглавници , където те са най податливи на прегряване. Типично за такъв тип проблеми е , че започва в началото със минимална загуба на въздух,която ще установите със намирането на автомобила сутрин наклонен на някоя страна . Напредналото разрушаване на гумения материал на въздушните възглавници задълбочава проблема , особено по време на движение , когато въздушните възглавници се движат. Микро пукнатините също се отварят и затварят по често и загубата на въздух е много по голяма и става невъзможна за компенсиране от въздушния компресор. Своевременното отстраняване на проблеми е свързано и с визуални прегледи , както и с грижа за гумените части на въздушните възглавници. Трябват само минути отделено време , минимум два пъти в годината. Най удачно е при смяна на зимни с летни гуми и обратно, защото тогава автомобила е повдигнат и ще имате най лесен достъп до въздушните възглавници. Нужно е с подръчни средства или дървена шпатола , внимателно да изстържете наслоения абразивен материал от повърхността на работната площ на въздушните възглавници, както и от металната основа на амортисьорите върху които лягат въздушните възглавници .Желателно е също , когато се ползва автомивка , да се повдига автомобила на възможно най горното ниво и с помощта на водоструйката да се измиват старателно наслоените прах и пясък в най долната част на въздушните възглавници , там където работната площ е в контакт с амортисьора . Всичко това ще увеличи в пъти живота на въздушните възглавници , което ще ви спести значителни разходи във времето. В електронния магазин на aeropik.bg , ще намерите всичко необходимо за поддържането в изправност на системата за въздушно окачване на вашия автомобил. Всички въздушни възглавници са с проверено качество , утвърдено във времето.