Основните компоненти на системата за въздушно окачване, въздушните възлавници и въздушни амортисьори са гумени. Каучукът е естествен продукт, податлив на износване и остаряване, поради което въздушната възглавница е компонент, който се износва. Гумата изсъхва и се образуват малки микро пукнатини, там където въздушната възглавница непрекъснато се търка нагоре - надолу по време на движение. Когато се прави диагностика на превозното средство, се препоръчва въздушните възглавници да се проверят за тези малки пукнатини и ако има такива да се сменят, за да се избегне появата на по-големи щети с течение на времето.
Обикновено дори висококачествена въздушна възглавница трябва да се сменя на всеки шест до десет години. Външните условия, включително климат, пътни условия и постоянна абразия на мръсотия и пътни отломки, или сол и луга през зимата, също влияят върху функционирането и продължителността на живота на компонентите на въздушното окачване. Освен това по-ниските температури правят гумата по-твърда и по-малко гъвкава, докато по-горещите условия карат гумата да изсъхне по-бързо. Както високите, така и ниските температури могат да провокират вече износения гумен материал да се спука.
Качеството на гумата за производство е от ключово значение, когато става въпрос за определяне на живота на въздушната възглавница. В допълнение към гумата има и други компоненти, включително кримпващи пръстени, О-пръстени и бутален материал, които също са важни. Въпреки че някои евтини въздушни възглавници за вторичен пазар може да изглеждат идентични с оригиналната част на пръв поглед, разликите могат да бъдат доста значителни! Компромис, като използване на по-лоша гума, по-нискокачествени части и/или консолидация в дизайна на буталото може да доведе до по-ниско налягане и разрушаване, трудно монтиране, намален комфорт на амортисьорите и повече шум, вибрации и твърдост на окачването.
Когато въздушната възглавница/амортисьор най-накрая се износят, смяната по двойки е силно препоръчителна. Дори, ако течът се появи само от едната страна на автомобила, все пак се препоръчва да се смени и другата страна. Гумата на въздушната възглавница/амортисьор от противоположната страна със сигурност е била изложена на същите пътни и атмосферни условия, както и същите изминати километри и години като повредената страна и следователно е била подложена на същото износване. Има голяма вероятност другата част, която на пръв поглед не изглежда повредена, да има същите проблеми в близкото бъдеще и да наложи повторно посещение на автосервиз. Понякога проблемът с другата страна идва много скоро, дори седмица или две след смяната на първата проблемна част. Много често след смената на частта само от едната страна, при последващото пълнене на системата с въздух, часта от другата страна буквално експлоадира, защото е вече най слабото звено в цялата въздушна система. Неизбежно се налага и нейната подмяна, като съпътстващите неприятности вече са налице. Загуба на време за доставка на още една част, загубено време на сервиза, поради блокиран автомобил на подемника, както и невъзможността да използвате самия автомобил през това време. Разочарованието и неудобствата са значителни, особенно ако вече сте планирали пътуване, или ангажименти след посещение на сервиза.
Въпреки че смяната по двойки не е задължителна за повечето части, тя все пак е силно препоръчителна. Смяната по двойки обикновено се препоръчва и за стандартни пружинни амортисьори, за да се избегне разлика в ефективността и амортизацията на една и съща ос. Амортизацията, както и надеждноста на гумите от двете страни също е с драстична разлика. Тази разлика във функционалността на амортисьорите между нови и стари важи също и за амортисьорите на въздушното окачване. Ако не се сменят по двойки, возенето, управлението и стабилността на превозното средство се влошават значително, което може да доведе до непредвидимо поведение при шофиране, опасни и рискови ситуации.
Ние от Аеропик се стараем да осигурим безопасно шофиране с дълготрайни продукти и затова избираме и предлагаме на нашите клиенти части, произведени с най-висококачествената гума (Continental ContiTech) или други за предлаганите от нас въздушни възглавници и амортисьори. За 12 години опит с въздушното окачване ние успяхме да установим контакти само с утвърдени производители с доказано качество на продуктите. Дистрибутори сме на някои световно известни фирми производители в областа на въздушното окачване като Arnott USA, BWI group, AMK Germany, Wabco Germany, Vemo Germany, Britpart UK др. Някои от тях произвеждат частите за въздушно окачване за оригинално вграждане при производството на автомобила. За много голяма част от артикулите успяхме да сведем рекламациите под 1 %, като за сравнение при оригинални части допуска е дори 3 % , а имаме и десетки артикули с нулеви и буквално никакви рекламации на хиляди продадени бройки.